Monday 16 January 2012

三年后,再次写文章.很清楚自己的中文不再流畅,时间改变一个人好多,从饮食,音乐,喜好,穿着,对人态度,理想,生活步调,无一不在随着岁月在变化.心里想讲的东西太多,然而犹豫不决的我再也没有勇气使用以前那个网志,很清楚那里的我不是现在的我,唯有重新开始才能摆脱,摆脱什么不清楚,有时换个环境像换双鞋子一样,不需任何理由不是吗?

希望自己能增强将自己内心想法记载下来的能力,毕竟一篇较长的文章才能把想法完整表达出来,fb twitter 都太速食了,现代人,尤其是出了社会的,根本没有时间和精力写一篇超过200字的.

写到这里觉得好别扭,中文真的太生疏了,下次会更好的,我相信.哦对了,抛弃了lavisto 这个名字,上了大学后才觉得一个人最大的价值是自我认知,如果连自己的名字都不喜欢,还能有自我认知吗?

5 Comments:

At 16 January 2012 at 08:46 , Blogger Jeffrey Pramudita said...

since when you have a blog?

 
At 16 January 2012 at 09:25 , Blogger khai chern said...

jus started. u r the first who viewed haha. tis is my old one: http://lav1st0.blogspot.com/

written by a 17 years old teenager, quite funny when looking back.

 
At 16 January 2012 at 09:26 , Blogger khai chern said...

oh but they r all in mandarin... not gonna write tis new one in english as well.

 
At 16 January 2012 at 15:40 , Blogger Toh said...

keep up the good work, inspired me to do one for myself.

 
At 16 January 2012 at 18:58 , Blogger Unknown said...

加油加油!

只要多写写,就会习惯了!

=)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home